Tieši šī Arado Ar E.555-1 konceptu bija izgatavojuši no metāla, bet tālāk netika, jo 1944. g. beigās darbi pie projekta tika pārtraukti. Projekta ietvaros uz papīra jau bija izstrādāti kādi padsmit varianti no kuriem šis tika atzīts par vienu no visperspektīvākajiem (realitātē visticamāk būtu jāpievēršas kādam citam variantam, jo tā saucamā "lidojošā spārna" aparāts bez mūsdienu elektronikas ir diezgan nestabils un neparedzams) . Domāts bija kā tālas darbības bumbvedējs, lai varētu vienā piegājienā tikt līdz ASV, nomest kādu bumbu un atgriezties fāterlandē... Interesantākais, ka doma par šādu aparātu fīreram radās jau stipri pirms kara...
Tā arī apmēram bija. Vairāk informācijas var apskatīt šeit: http://www.luft46.com/arado/are555s.html. Attiecībā uz lidojošo spārnu kā lidaparāta aerodinamisko shēmu gan nebūs tik traki. Vācija izmantoja reālā kara darbībā līdzīgas shēmas Me163 (notrieca ap 10 sabiedroto lidmašīnas). Tika uzbūvēts un īsi pirms kara beigām arī reāli izmēģināts šādas konstruktīvās shēmas Ho229 (Go229). Pēc kara ASV tika uzbūvēti un izmēģināti divi lidaparāti – lidojošie spārni Northrop B-35 (virzuļu dzinēju) un Northrop B-49 (reaktīvo dzinēju). Pēc tam bija ilgs pārtraukums līdz F117 un B2. Ar elektroniku, protams, lidot drošāk. Tas gan laikam attiecas uz jebkuru šodienas militāro lidmašīnu.
Tieši dēļ mūsdienu elektronikas un tehnoloģiju trūkuma līdz F117, B2 un co. bija tāds pārtraukums. Ar to elektroniku ir interesanti - no vienas puses ar tās palīdzību var stabili lidot pat aparāts kurš bez tās ir salīdzinoši neprognozējams vai grūti vadāms, bet no otras puses ne viens vien aparāts ir nogāzies tieši dēļ kļūmes elektronikā...
Komentāru iesūtīšana tikai reģistrētiem lietotājiem!
Kārlis
12:06:15 @ 08.10.2012.
Aviācijā esmu dunduks: tas ir eksistējoš lidaparāts, vai rasējumos atrasts prototips, vai tikai fantāzijas un paralēlās vēstures auglis?
marix
13:42:51 @ 08.10.2012.
Tieši šī Arado Ar E.555-1 konceptu bija izgatavojuši no metāla, bet tālāk netika, jo 1944. g. beigās darbi pie projekta tika pārtraukti. Projekta ietvaros uz papīra jau bija izstrādāti kādi padsmit varianti no kuriem šis tika atzīts par vienu no visperspektīvākajiem (realitātē visticamāk būtu jāpievēršas kādam citam variantam, jo tā saucamā "lidojošā spārna" aparāts bez mūsdienu elektronikas ir diezgan nestabils un neparedzams) . Domāts bija kā tālas darbības bumbvedējs, lai varētu vienā piegājienā tikt līdz ASV, nomest kādu bumbu un atgriezties fāterlandē... Interesantākais, ka doma par šādu aparātu fīreram radās jau stipri pirms kara...
Spodris Skalže
18:26:35 @ 08.10.2012.
Tā arī apmēram bija. Vairāk informācijas var apskatīt šeit: http://www.luft46.com/arado/are555s.html. Attiecībā uz lidojošo spārnu kā lidaparāta aerodinamisko shēmu gan nebūs tik traki. Vācija izmantoja reālā kara darbībā līdzīgas shēmas Me163 (notrieca ap 10 sabiedroto lidmašīnas). Tika uzbūvēts un īsi pirms kara beigām arī reāli izmēģināts šādas konstruktīvās shēmas Ho229 (Go229). Pēc kara ASV tika uzbūvēti un izmēģināti divi lidaparāti – lidojošie spārni Northrop B-35 (virzuļu dzinēju) un Northrop B-49 (reaktīvo dzinēju). Pēc tam bija ilgs pārtraukums līdz F117 un B2. Ar elektroniku, protams, lidot drošāk. Tas gan laikam attiecas uz jebkuru šodienas militāro lidmašīnu.
marix
20:54:55 @ 08.10.2012.
Tieši dēļ mūsdienu elektronikas un tehnoloģiju trūkuma līdz F117, B2 un co. bija tāds pārtraukums. Ar to elektroniku ir interesanti - no vienas puses ar tās palīdzību var stabili lidot pat aparāts kurš bez tās ir salīdzinoši neprognozējams vai grūti vadāms, bet no otras puses ne viens vien aparāts ir nogāzies tieši dēļ kļūmes elektronikā...