Ar eļļām nekad neesmu krāsojis tādēļ jautājums varbūt tāds dikti dumjš, bet
Ar ko šķīdinās eļļas krāsas un kā šiem šķidinātājiem ar smaķeli?
Carrey minēja kautkad iepriekš spec. šķīdinātāju - "sekattīvu" - nopērkams arī čaka vai marijas ielā, jebšu kādā mākslinieku veikalā? un vai krāsām ir starpība vai modeļu veikalā pirktas vai kādā mākslinieku bodē?
Es līdz šim visu esmu krāsojis lielākoties ar akrila krāsām, bet tagad gribu pamēģināt sejas figūrām krāsot ar eļļas krāsām.
Eļļas krāsas var arī nešķīdināt. Ja šķīdināt, tad dabīgais šķīdinātājs ir terpentīns (turpentine oil, скипидар) un uz tā bāzētie sajaukumi, no kuriem man vislabāk praksē patika sikkatīvs, pirku "Papīra namā", kancelejas preču un preču māksliniekiem veikals pagrabā uz Baznīcas un Stabu ielas stūra. Maza pudelīte (ap 100 gr.) ar tumšo šķidrumu (eļļas krāsas toni gan nepacik nemaina). Kā lietoju: ieleju ar pipeti nedaudz tīrā traukā, ar tīru vai iemērcētu sikkatīvā otiņu paņemu nedaudz krāsas no eļļas krāsas tubas, pieliekot otiņu pie sikkatīva iesūcu cik vajag priekš lietojamās konsistences, un strādāju. Krāsošana ir ļoti patīkama, viegla, pieliekot sikkatīvu pie jau uzkrāsotās virsmas tas izlīdzina krāsojuma grumbas un bumbiņas, otiņas matu atstātas švīkas, kā arī sajauc dažādu krāsu toņu robežu - toņu pāreja kļūst maiga un neizteikta, izplūdusi.
Par eļļas krāsām... Atšķiras tikai ar pigmenta sajaukšanas kvalitāti. Lētākajām krāsām būs tādas kā bumbiņas, tā kā rupjās smiltis - respektīvi pirms lietot vajadzēs riktīgi izmaisīt (tam ir domāti spec. instruments, tādas kā mikro-karotes priekš tortes gabalu servēšanas, ar tām ērti nogriezt izspiestās eļļas "desiņas" gabalu un jaukt kopā ar citu toni uz baltās flīzes, piespiežot un berzējot); dārgās un modelistu krāsas ir samaisītas kvalitatīvāk, pats ar prieku lietoju MIG (Abteilung 601(?)) miesas krāsas. Ak jā, modelistu krāsām ir plašāka un pieskaņotāka modelismam palete. Bet, protams, zinot krāsu toņu teoriju, var no 4 bāzes toņiem samiksēt absolūti dajebkādu toni; tāpēc īpašās vajadzības pirkt dārgākās krāsas - nav. Jāatcerās, ka jebkurā gadījumā toni vajadzēs padarīt gaišāku apgaismotākajām virsmām - un tumšāku tām virsmām kas atrodas ēnā; tā kā sajaukt vajadzēs jebkurā gadījumā.
Smaķele ir gan eļļas krāsām, gan (īpaši) terpentīnam un sikkatīvam, pie kam pēdējais ir īpaši indīgs (uz etiķetes ir simboli ar beigtām zivīm utml.) Ja gribi kaut-ko pavisam ekoloģisku, tad papēti pareizticīgo ikonu mālēšanas skolas tehnikas, tur noteikti viss būs naturāls.
Vēl gribētu piebilst, ka eļļas krāsas var pūst caur aerografu. Atjaukt var ar xylene saturošu atšķaidītāju; pats vēl neesmu mēģinājis, bet vienā britu video esmu redzējis. Labi piemērots tieši plikajām bābām, miesas toņiem. Nelabi ir tas, ka žūst krietni ilgāk nekā akrīla krāsas, un nedrīkst nokrāsotu modeli aiztikt kādu pusmēnesi.
Oki. kautkad būs jāaizstāgā līdz bodei iepirkt pāris pamattoņus miesas krāsošanai.
Ta jau redzēs kas man no tā visa sanāks.
Ā - krāsas varbūt var arī nešķīdināt, bet otiņas jau tā kā tā pēc tam jāskalo, tā ka šķīdinātājs būs vajadzīgs jebkurā gadījumā tak. Diezin vai tā ar ūdeni vien varēs labi izskalot otas.
Starp citu, te var redzēt, kā sanāk krāsot ar eļļas krāsām un sikkatīvu. Izmantoju 2 MIG miesas krāsas toņus. Lūpas, nagi, mati, kostīms - atsevišķi. Tante vēl tālu līdz pabeigšanai, jamā man kaķīša vietā, trenējos. Kad pabeigšu, sēdināšu uz 1/12 močiem (hiperbaiki, mana vājība), kam tā arī ir domāta.
Otiņas - iesaku Italeri, tumši-sarkanās, ar trīskantaino bumbiņu ērtākai saķeršanai... Vienīgās Italeri otiņas no dabiskiem matiem. Pieejamas veikalā Marijas ielā, šķiet ka Bērnu pasaulē arī ir.
Bezsmakas terpentīns - kāpēc nē? Kaut gan man vairāk patīk klasiskais, smirdīgais.
Sikkatīvs ir labāks par terpentīnu. Jebšu man nesanāca uzminēt pareizo terpentīna atšķīdināšanas proporciju.
Vispar man ir visai laba pieredze ar otinjam kuras tirgo uz Krišiāna valdemara ielas preti makslas akademijai. Cik atceros tur bija visadi dabigie un ari sintetiskie materialu otinjas visai smuka izvele un ne ipaši dargī. un man ari kadreiz bija smuka otinja kuru erti saturet, taču cik atceros man viņa visai atri noluza
jāsaka gan, ka MIG krāsām īpaši nekāda lielā smaka nav. un Jaucās viņas arī ļoti labi. Un Mig Abteilung Oils - Odourless Turpentine šķīdina un skalo krāsas ļoti labi un smacenieks šamam arī ļoti minimāls.
carrey
Nelabi ir tas, ka žūst krietni ilgāk nekā akrīla krāsas, un nedrīkst nokrāsotu modeli aiztikt kādu pusmēnesi.
Njā bet žūšana tiešām ir ilga - trīs dienas žuva. un to pusmēnesi nemaz neriskēšu skarties klāt pietika testa modelim pieskārties, lai saprastu kā Carrey bij pilnīga taisnība
Kas varētu būt pie vainas tam ka man ar tām eļļām nesanāk gludi uzlikt krāsu - rezultāts ir tāds ļoti nelīdzens. Vai tur pie vainas varētu būt Otiņa? Krāsa pārāk bieza? Krāsa pārāk daudz paņemta otiņā? Krāsa nav izmaisīta, sajaukta pietiekami?
Es tik pārjautāju, nekur tiešā tekstā to pateiktu nesamanīju, bildēs it kā izskatījās smuki ( un perversi mazliet ), bet, par cik spēcīgu apziņu un uztveri iespaidojošu vielu (kafija) desmitiem stundu ilgā iespaidā krāsu uztvere novirizās par labu tam, ka viss izskatās spilgtāks, nebiju pārliecināts.
šaubos ka tev tur kas pratīgs sanāks , eļļas krasas liekas labas t.s. vēcinašanais, bet nez vai 100% krāsošanai. Bez tam vai tik krasošanai ar ēļļa krasam nav kaut kada "spec" tehnika, jo tie makslinieki taču tos darbus nemarine menesi lidz nožūs lai kādam rādītu. Bez tam liekas ka eļļas krasas (cik nu redzetas smukas bildites visas galerijas, salonos utt) sanak tadas reljfainas.
Liekas ka tas ir apmēram tas pats kas krāsot ar ar parastam emaljas krasam(500ml ~ 2Ls baiga ekonomija, tikai neiesaku mēģinat), proti krasas pigments ir parak biezs. Tapec normali ir krasot 2-3 slāņus ar 1 krasu ja kraso ar otiņu, tad neveidojas tadi ka izpludumi, + viss nokrasojas vienmerigak.
Kārlis
09:17:49 @ 22.02.2011.
Ar eļļām nekad neesmu krāsojis tādēļ jautājums varbūt tāds dikti dumjš, bet
Ar ko šķīdinās eļļas krāsas un kā šiem šķidinātājiem ar smaķeli?
Carrey minēja kautkad iepriekš spec. šķīdinātāju - "sekattīvu" - nopērkams arī čaka vai marijas ielā, jebšu kādā mākslinieku veikalā? un vai krāsām ir starpība vai modeļu veikalā pirktas vai kādā mākslinieku bodē?
Es līdz šim visu esmu krāsojis lielākoties ar akrila krāsām, bet tagad gribu pamēģināt sejas figūrām krāsot ar eļļas krāsām.
carrey
12:18:23 @ 22.02.2011.
Eļļas krāsas var arī nešķīdināt. Ja šķīdināt, tad dabīgais šķīdinātājs ir terpentīns (turpentine oil, скипидар) un uz tā bāzētie sajaukumi, no kuriem man vislabāk praksē patika sikkatīvs, pirku "Papīra namā", kancelejas preču un preču māksliniekiem veikals pagrabā uz Baznīcas un Stabu ielas stūra. Maza pudelīte (ap 100 gr.) ar tumšo šķidrumu (eļļas krāsas toni gan nepacik nemaina). Kā lietoju: ieleju ar pipeti nedaudz tīrā traukā, ar tīru vai iemērcētu sikkatīvā otiņu paņemu nedaudz krāsas no eļļas krāsas tubas, pieliekot otiņu pie sikkatīva iesūcu cik vajag priekš lietojamās konsistences, un strādāju. Krāsošana ir ļoti patīkama, viegla, pieliekot sikkatīvu pie jau uzkrāsotās virsmas tas izlīdzina krāsojuma grumbas un bumbiņas, otiņas matu atstātas švīkas, kā arī sajauc dažādu krāsu toņu robežu - toņu pāreja kļūst maiga un neizteikta, izplūdusi.
Par eļļas krāsām... Atšķiras tikai ar pigmenta sajaukšanas kvalitāti. Lētākajām krāsām būs tādas kā bumbiņas, tā kā rupjās smiltis - respektīvi pirms lietot vajadzēs riktīgi izmaisīt (tam ir domāti spec. instruments, tādas kā mikro-karotes priekš tortes gabalu servēšanas, ar tām ērti nogriezt izspiestās eļļas "desiņas" gabalu un jaukt kopā ar citu toni uz baltās flīzes, piespiežot un berzējot); dārgās un modelistu krāsas ir samaisītas kvalitatīvāk, pats ar prieku lietoju MIG (Abteilung 601(?)) miesas krāsas. Ak jā, modelistu krāsām ir plašāka un pieskaņotāka modelismam palete. Bet, protams, zinot krāsu toņu teoriju, var no 4 bāzes toņiem samiksēt absolūti dajebkādu toni; tāpēc īpašās vajadzības pirkt dārgākās krāsas - nav. Jāatcerās, ka jebkurā gadījumā toni vajadzēs padarīt gaišāku apgaismotākajām virsmām - un tumšāku tām virsmām kas atrodas ēnā; tā kā sajaukt vajadzēs jebkurā gadījumā.
Smaķele ir gan eļļas krāsām, gan (īpaši) terpentīnam un sikkatīvam, pie kam pēdējais ir īpaši indīgs (uz etiķetes ir simboli ar beigtām zivīm utml.) Ja gribi kaut-ko pavisam ekoloģisku, tad papēti pareizticīgo ikonu mālēšanas skolas tehnikas, tur noteikti viss būs naturāls.
Vēl gribētu piebilst, ka eļļas krāsas var pūst caur aerografu. Atjaukt var ar xylene saturošu atšķaidītāju; pats vēl neesmu mēģinājis, bet vienā britu video esmu redzējis. Labi piemērots tieši plikajām bābām, miesas toņiem. Nelabi ir tas, ka žūst krietni ilgāk nekā akrīla krāsas, un nedrīkst nokrāsotu modeli aiztikt kādu pusmēnesi.
Kārlis
12:53:37 @ 22.02.2011.
Oki. kautkad būs jāaizstāgā līdz bodei iepirkt pāris pamattoņus miesas krāsošanai.
Ta jau redzēs kas man no tā visa sanāks.
Ā - krāsas varbūt var arī nešķīdināt, bet otiņas jau tā kā tā pēc tam jāskalo, tā ka šķīdinātājs būs vajadzīgs jebkurā gadījumā tak. Diezin vai tā ar ūdeni vien varēs labi izskalot otas.
carrey
13:51:42 @ 22.02.2011.
Ar ūdeni izskalot - nē (eļļa takš). Bet ar mīkstu lupatiņu gan sanāks.
Atšķaidītāju arī iesaku turpat pie māksliniekiem. Visņiprākie ir tie, kas domāti anilīnkrāsu noņemšanai.
carrey
14:36:57 @ 23.02.2011.
Starp citu, te var redzēt, kā sanāk krāsot ar eļļas krāsām un sikkatīvu. Izmantoju 2 MIG miesas krāsas toņus. Lūpas, nagi, mati, kostīms - atsevišķi. Tante vēl tālu līdz pabeigšanai, jamā man kaķīša vietā, trenējos. Kad pabeigšu, sēdināšu uz 1/12 močiem (hiperbaiki, mana vājība), kam tā arī ir domāta.
click
Kārlis
15:32:05 @ 31.03.2011.
Starpcitu - kā ir ar otiņām eļļas krāsām? vai labam rezultātam ir vajadzīgas kādas speciālas vai var triept virsū ar jebkuru?
skatos uz šķīdintāju Mig Abteilung Oils - Odourless Turpentine - pēc nosaukuma sanāk bezsmaržas terpentīns. Nez vai tā varētu būt?
carrey
17:13:10 @ 31.03.2011.
Otiņas - iesaku Italeri, tumši-sarkanās, ar trīskantaino bumbiņu ērtākai saķeršanai... Vienīgās Italeri otiņas no dabiskiem matiem. Pieejamas veikalā Marijas ielā, šķiet ka Bērnu pasaulē arī ir.
Bezsmakas terpentīns - kāpēc nē? Kaut gan man vairāk patīk klasiskais, smirdīgais.
Sikkatīvs ir labāks par terpentīnu. Jebšu man nesanāca uzminēt pareizo terpentīna atšķīdināšanas proporciju.
pirats
00:50:01 @ 02.04.2011.
Vispar man ir visai laba pieredze ar otinjam kuras tirgo uz Krišiāna valdemara ielas preti makslas akademijai. Cik atceros tur bija visadi dabigie un ari sintetiskie materialu otinjas visai smuka izvele un ne ipaši dargī. un man ari kadreiz bija smuka otinja kuru erti saturet, taču cik atceros man viņa visai atri noluza
Kārlis
08:40:13 @ 09.05.2011.
Pieķēros beidzot seju krāsošanai ar eļļas krāsām.
jāsaka gan, ka MIG krāsām īpaši nekāda lielā smaka nav. un Jaucās viņas arī ļoti labi. Un Mig Abteilung Oils - Odourless Turpentine šķīdina un skalo krāsas ļoti labi un smacenieks šamam arī ļoti minimāls.
Njā bet žūšana tiešām ir ilga - trīs dienas žuva. un to pusmēnesi nemaz neriskēšu skarties klāt pietika testa modelim pieskārties, lai saprastu kā Carrey bij pilnīga taisnība
Kārlis
08:37:05 @ 10.05.2011.
Kas varētu būt pie vainas tam ka man ar tām eļļām nesanāk gludi uzlikt krāsu - rezultāts ir tāds ļoti nelīdzens. Vai tur pie vainas varētu būt Otiņa? Krāsa pārāk bieza? Krāsa pārāk daudz paņemta otiņā? Krāsa nav izmaisīta, sajaukta pietiekami?
Viesturs Kavacs
15:37:37 @ 11.05.2011.
Kur īsti kaifs un efekts no eļļas krāsas, ja tā jāmokās ar žāvēšanu?
Kārlis
15:59:54 @ 11.05.2011.
nu tauta runā, ka efekts esot dzīvīgāks un krāsu toņi labāk saplūstot (carrey pāris postus aukstāk arī to minēja). Nu neko - paturpināšu patrennēties
Viesturs Kavacs
05:09:06 @ 12.05.2011.
Es tik pārjautāju, nekur tiešā tekstā to pateiktu nesamanīju, bildēs it kā izskatījās smuki ( un perversi mazliet ), bet, par cik spēcīgu apziņu un uztveri iespaidojošu vielu (kafija) desmitiem stundu ilgā iespaidā krāsu uztvere novirizās par labu tam, ka viss izskatās spilgtāks, nebiju pārliecināts.
pirats
06:37:42 @ 12.05.2011.
šaubos ka tev tur kas pratīgs sanāks , eļļas krasas liekas labas t.s. vēcinašanais, bet nez vai 100% krāsošanai. Bez tam vai tik krasošanai ar ēļļa krasam nav kaut kada "spec" tehnika, jo tie makslinieki taču tos darbus nemarine menesi lidz nožūs lai kādam rādītu. Bez tam liekas ka eļļas krasas (cik nu redzetas smukas bildites visas galerijas, salonos utt) sanak tadas reljfainas.
Liekas ka tas ir apmēram tas pats kas krāsot ar ar parastam emaljas krasam(500ml ~ 2Ls baiga ekonomija, tikai neiesaku mēģinat), proti krasas pigments ir parak biezs. Tapec normali ir krasot 2-3 slāņus ar 1 krasu ja kraso ar otiņu, tad neveidojas tadi ka izpludumi, + viss nokrasojas vienmerigak.
Kārlis
09:26:59 @ 12.05.2011.
Nu man arī sanāk reljefains tas krāsojums. Es gan pagaidām to norakstīšu uz pieredzes trūkumu.
Mēģinu patreiz sameklēt netā kādus labus manuāļus par to kā pareizi krāsot ar eļļas krāsām.
Jo daudz kur ir lasīts ka figūru seju krāsošanai visefektīvākajam rezultātam daudzi izmanto eļļas krāsas.
Pagaidām cīnos un trenējos krāsojot un tad ņemot atkal nost krāsu, bet nu vēl pie laba rezultāta neesmu ticis.