Mandomāt, šņabis būs dārgāks, nekā izopropīls. Izopropīlu man vienā tipogrāfijā ielēja pilnu 1.5L pudeli (pa pusotru gadu aktīvās modelēšanas iztukšoju mazāk par pusi), paprasīja Ls 1.50, es aiz laimes iedevu piecīti. Ja kādam ir auto, būtu labi aizšaut līdz Latvijas Ķīmijai, nopirkt tur kaut-kādu vidēji lielu tilpumu ar izopropīlu, un nelielajās devās tirgot izsalkušajiem ar Arņa starpniecību vai kaut-kā savādāk.
siluets , parunājos vakardien ar Arni, šīs tevi tomēr pamanīja, kad gāja prom uz pārdesmit minūtēm... Nākamreiz pagaidi vai piezvani, pēc ilglaicīgās pieredzes droši varu teikt, ka ilgāk par pusstundu gaidīt nevajadzēja, ja nu vienīgi tā ir svētku diena (piem. 9. maijs).
Carrey, es jau 10 minūtes gaidīju, mēģināju uzzvanīt uz tiem t.nr kas bija uz šilts,bet grūti tos bija saskatīt, zini tāda stulba sajuta bija -sēdu ratos netīrā gaitenī kur samesti ,netīri kartona gabali, cilvēks ara autiņa mani gaida. Būtu vismaz minimāli gaismu atstājis iedegtu lai tos t.nr. var saskatīt.
Izopropils visiem nav pieejams!
Kolēģi par krāsošanu- krāsu ņem ar otu taisni no bundžas, nevis mazliet nolej citā traukā šķaida un lieto, uz bildēm tāda pabieza izskata.
Par attaukošanu, tātad attaisa kasti paņem lējumu un ziepjūdenī, pēc tam noskalo , bet ar pirkstiem jau ari nočamda ,darba gaitā, tad jau jāpamazgā pa otram lāgam, varbūt var noslaucīt ar odekolonā samērcētu salveti?
Par Arni - nu, ja es viņam sadošu bārdā, tas kaut cik mazinās tavas dusmas? Man jau pašam kādas trīs reizes sanācis ne tikai gaidīt pusstundu gaitenī, bet stiept atpakaļ uz mājām atnesto gatavo pasūtījumu, ļotaku kas knapi iet cauri pa durvīm, pie kam negaisā. Shit happens, ko te vēl var piebilst. Viss, kas mūs nenogalina - padara mūs stiprākus!
Izopropīls ir pieejams visiem, es pats uz dullo bradāju pa Rīgu, meklēju, kur ir tipogrāfijas, gāju iekšā, runājos ar sekretārēm, zvanījos ar direktoriem, un rezultātā savu pusotru litru dabūju. Kā jau teicu, ir vēl variants - aizbraukt uz Latvijas Ķīmiju un nopirkt pusvairumā (minimāli, šķiet, kanistra 10L). Jebkurā gadījumā, šad tad veikalā pie Svetas (Marijas ielā) nopērkams Tamiya originālais atšķaidītājs 250ml pudelēs, mazajās bundžiņās (23ml) pieejams vienmēr un visur.
Ak jā, tamiya akrīls atjaucas ar izopropīlu attiecībā aptuveni 1:1, glancētās akrīla krāsas dažreiz vajag bišķi vairāk atšķaidīt, aptuveni 1:1.2
Kad krāso ar aerogrāfu, krāsu no bundžiņas (apgāžot) ielej aerografa tvertnē, tad noslauka bundžiņas malu ar salveti, un uzreiz aiztaisa ciet. Tad ar pipeti pielej izopropīlu, aiztaisa izejas caurumu ar pirkstu un padod gaisu, pamazām atbīdot adatu (single-action aerografiem - vienkārši lēnām un pamazām nospiežot pedāli). Gaiss, neatrodot izeju, iet atpakaļ pa atvērto krāsas kanālu un nonāk līdz krāsas tvertnei, kur sāk burbuļot, kvalitatīvi sajaucot krāsu ar atšķaidītāju. Process jāveic līdz brīdim, kad krāsviela maina konsistenci (tamiya akrīls šajā brīdī ķļūst pienveidīgs, burbuļi ir izteikti nokrāsoti, kad uzsprāgst - var aptraipīties ).
Kad krāso ar otiņu, tīru otiņu iemērcē ūdenī, noslauka gar salveti (vislabāk - papīra dvielis, ruļļos, ekselenti der arī dekāliju uzklāšanā, mitruma noņemšanā), iemērcē bundžiņā ar krāsu, paņem cik vajag un krāso, ik pa laikam iemērcējot ūdenī (lai noskalot iecietējušo neizmantotu krāsu no otiņas matiem un arī lai atšķaidīt krāsu). Pirms krāsot ar citu krāsu - cītīgi noskalot un attīrīt otiņu.
Ja ir nepieciešamība krāsas sajaukt - daram to uz baltās flīzes, farfora paletē, alus skārda bundžas (vai pūšamās krāsas balona) nogrieztajā sfēriskajā dibenā.
Likums #1: nekad nelīst iekš krāsas bundžiņas, izņemot ar tīru otiņu! Tad krāsa kalpos ilgi.
Attaukošana ir mīts. Nekad ar tādu lietu nebīju saskāries. Ja esi manjaks, tad pēc gruntēšanas (pirms krāsošanas un lakošanas) vari izmazgāt modeli ar šķidrām ziepēm un maigu birsti. Protams, pie nosacījuma, ka modelī nav kaut-kas ūdensnedrošs.
Es personīgi putekļus ņemu nost, vienkārši appūšot ar gaisu no aerografa. Īpaši labi tas nostrādā attiecībā uz vīlēm, kuras savādāk attīrīt ir diezgan grūti (Starp citu, par vīlēm - ik katram silti iesaku speciālo vīli priekš plastmasas, Šveices ražojums, var nopirkt juvelieru instrumentu veikala "Proftehinstruments" pie Centrālās stacijas laukuma). Smalkus defektus, piem. ierīvējumus un skrāpējumus no smilšpapīra, novēršu paberzējot ar vecu zobu birsti - kas ir labs maniem zobiem, noteikti neies par ļaunu modeļiem.
Odekolons (trīskāršais) labi ber tikai dekāliju "iecepšanai". Tas, bez spirta, satur arī visādas ķīmiskās smirdvielas, kas varētu neprognozējami iedarboties gan uz plastiku, gan uz špakteli un grunti, gan uz turpmāko krāsu un laku. Tīrīšanai un attaukošanai lieto izopropīlu u.c. spirtus, smagajos gadījumos - atšķaidītājus.
Es visam esmu radis pieiet ar mieru, uz Arni neesmu nemaz dusmīgs,buti kritis azartā ,kas zin cik naudas būtu atstājis tur.
Par attaukošanu es lasīju, ka lejot lējumus tiek izmantota eļļa lai to dabūtu nost ir jāmazgā ziepjūdenī lējumi. Eļļa taču visu adgrūž. Es par to lasīju vairākos rakstos un tajā 40 gb filmu čupā ari vecis slauka lējumus ar kaut kādu draņķi augstāk minēto iemeslu dēļ.Aerogrāfa man un diez vai bus- apgūšu otiņtehniku.
Attauko: 1) tie, kam ir fobijas un paranoija (uz tiem japāņiem filmās īpaši attiecas, austrumos tak arī pa ielām maskās staigā, baidās no kārtējās gripas sugas); 2) tie kas grib panākt perfektu krāsojumu (auto, moči utml). Es personīgi nebiju saskāries ar kaut-kādu nebūt eļļu uz plastmasas, kas traucētu to salīmēt, nokrāsot vai kaut-kā savādāk apstrādāt.
Aerografs tev būs, normāls baltkrievu instruments (CCCP laika taisīts, normāli centrēts) maksā ap Ls 30 (tanka modernā modeļa cena), kompresoru vari pats sataisīt no izgāstuvē atrastā veca ledusskapja kompresora (jāsastellē vadi un jāpieliek drānas filtrs eļļas noņemšanai no izejas). Bez aerografa gludu krāsojumu lielā platumā nepanākt, ja nu vienīgi ar baloniem, bet tas ir dārgs prieks.
1. es esmu gan mazgājis ziepjūdenī gan nemazgājis - starpību es vismaz neredzu. nekādus mega eļļainos modeļus arī nav nācies likt no kuriem ģrunts krāsa notecētu nost
2. aerogrāfs ir laba štalle. es ar no sākuma ar otiņu mēģināju, bet nu tas tomēr nav tas - ar aeorogrāfu cits skats uz dzīvi. e-bajā var ik pa brīdim arī notvert labus agregātus par kapeikām. Bet vienmēr jau var sākt arī ar otiņu un tad lēnām nemanot un it kā negribot plavna pāriet uz aerogrāfu
3. kompresoru es sev pats arī no leduskapja esmu uztaisījis. kautkur te biju iepostējis ar linku uz vienu krievus saitu kur tas bija detalizēti aprakstīts. strādā prīmā.
Es jau panzerkampf.org/foruma lasīju ,ka Jums veicās ar airogrāfa salikšanu,gadus 2 regulāri ieskatījos un lasīju Jūsu debates, pēc 20 gadiem atkal nopirku pirmos modeļus. Ja, lai ari nieka tanciņi1/76 (provei paņēmu tīģeri,panteru)kvalitāte ar padomju laika modeļiem nesalīdzināma!!! Tagad likšu He 123a-1 un gribu visu izdārit pareizi, tāpēc tik daudz jautājumu par to krāsošanu.
siluets
17:46:11 @ 06.12.2010.
Paldies.
Kārlis
22:45:33 @ 06.12.2010.
šito es praktizēju - veikalā paņemot vislētāko šnabīti, kuru pašam labāk tomēr nedzert
carrey
11:54:25 @ 07.12.2010.
Mandomāt, šņabis būs dārgāks, nekā izopropīls. Izopropīlu man vienā tipogrāfijā ielēja pilnu 1.5L pudeli (pa pusotru gadu aktīvās modelēšanas iztukšoju mazāk par pusi), paprasīja Ls 1.50, es aiz laimes iedevu piecīti. Ja kādam ir auto, būtu labi aizšaut līdz Latvijas Ķīmijai, nopirkt tur kaut-kādu vidēji lielu tilpumu ar izopropīlu, un nelielajās devās tirgot izsalkušajiem ar Arņa starpniecību vai kaut-kā savādāk.
Kārlis
12:11:10 @ 07.12.2010.
hmm - nu mazais 0.2 šnabīts maksā ap 2 ls laikam. A kā tam izopropīlam ir ar smaku?
carrey
12:14:13 @ 07.12.2010.
siluets , parunājos vakardien ar Arni, šīs tevi tomēr pamanīja, kad gāja prom uz pārdesmit minūtēm... Nākamreiz pagaidi vai piezvani, pēc ilglaicīgās pieredzes droši varu teikt, ka ilgāk par pusstundu gaidīt nevajadzēja, ja nu vienīgi tā ir svētku diena (piem. 9. maijs).
carrey
12:15:16 @ 07.12.2010.
Izopropīlam ir viegla un patīkama spirta smaka. Bet dzert kategoriski aizliegts - inde.
siluets
14:03:02 @ 07.12.2010.
Carrey, es jau 10 minūtes gaidīju, mēģināju uzzvanīt uz tiem t.nr kas bija uz šilts,bet grūti tos bija saskatīt, zini tāda stulba sajuta bija -sēdu ratos netīrā gaitenī kur samesti ,netīri kartona gabali, cilvēks ara autiņa mani gaida. Būtu vismaz minimāli gaismu atstājis iedegtu lai tos t.nr. var saskatīt.
Izopropils visiem nav pieejams!
Kolēģi par krāsošanu- krāsu ņem ar otu taisni no bundžas, nevis mazliet nolej citā traukā šķaida un lieto, uz bildēm tāda pabieza izskata.
Par attaukošanu, tātad attaisa kasti paņem lējumu un ziepjūdenī, pēc tam noskalo , bet ar pirkstiem jau ari nočamda ,darba gaitā, tad jau jāpamazgā pa otram lāgam, varbūt var noslaucīt ar odekolonā samērcētu salveti?
carrey
14:47:25 @ 07.12.2010.
Par Arni - nu, ja es viņam sadošu bārdā, tas kaut cik mazinās tavas dusmas? Man jau pašam kādas trīs reizes sanācis ne tikai gaidīt pusstundu gaitenī, bet stiept atpakaļ uz mājām atnesto gatavo pasūtījumu, ļotaku kas knapi iet cauri pa durvīm, pie kam negaisā. Shit happens, ko te vēl var piebilst. Viss, kas mūs nenogalina - padara mūs stiprākus!
Izopropīls ir pieejams visiem, es pats uz dullo bradāju pa Rīgu, meklēju, kur ir tipogrāfijas, gāju iekšā, runājos ar sekretārēm, zvanījos ar direktoriem, un rezultātā savu pusotru litru dabūju. Kā jau teicu, ir vēl variants - aizbraukt uz Latvijas Ķīmiju un nopirkt pusvairumā (minimāli, šķiet, kanistra 10L). Jebkurā gadījumā, šad tad veikalā pie Svetas (Marijas ielā) nopērkams Tamiya originālais atšķaidītājs 250ml pudelēs, mazajās bundžiņās (23ml) pieejams vienmēr un visur.
Ak jā, tamiya akrīls atjaucas ar izopropīlu attiecībā aptuveni 1:1, glancētās akrīla krāsas dažreiz vajag bišķi vairāk atšķaidīt, aptuveni 1:1.2
Kad krāso ar aerogrāfu, krāsu no bundžiņas (apgāžot) ielej aerografa tvertnē, tad noslauka bundžiņas malu ar salveti, un uzreiz aiztaisa ciet. Tad ar pipeti pielej izopropīlu, aiztaisa izejas caurumu ar pirkstu un padod gaisu, pamazām atbīdot adatu (single-action aerografiem - vienkārši lēnām un pamazām nospiežot pedāli). Gaiss, neatrodot izeju, iet atpakaļ pa atvērto krāsas kanālu un nonāk līdz krāsas tvertnei, kur sāk burbuļot, kvalitatīvi sajaucot krāsu ar atšķaidītāju. Process jāveic līdz brīdim, kad krāsviela maina konsistenci (tamiya akrīls šajā brīdī ķļūst pienveidīgs, burbuļi ir izteikti nokrāsoti, kad uzsprāgst - var aptraipīties ).
Kad krāso ar otiņu, tīru otiņu iemērcē ūdenī, noslauka gar salveti (vislabāk - papīra dvielis, ruļļos, ekselenti der arī dekāliju uzklāšanā, mitruma noņemšanā), iemērcē bundžiņā ar krāsu, paņem cik vajag un krāso, ik pa laikam iemērcējot ūdenī (lai noskalot iecietējušo neizmantotu krāsu no otiņas matiem un arī lai atšķaidīt krāsu). Pirms krāsot ar citu krāsu - cītīgi noskalot un attīrīt otiņu.
Ja ir nepieciešamība krāsas sajaukt - daram to uz baltās flīzes, farfora paletē, alus skārda bundžas (vai pūšamās krāsas balona) nogrieztajā sfēriskajā dibenā.
Likums #1: nekad nelīst iekš krāsas bundžiņas, izņemot ar tīru otiņu! Tad krāsa kalpos ilgi.
Attaukošana ir mīts. Nekad ar tādu lietu nebīju saskāries. Ja esi manjaks, tad pēc gruntēšanas (pirms krāsošanas un lakošanas) vari izmazgāt modeli ar šķidrām ziepēm un maigu birsti. Protams, pie nosacījuma, ka modelī nav kaut-kas ūdensnedrošs.
Es personīgi putekļus ņemu nost, vienkārši appūšot ar gaisu no aerografa. Īpaši labi tas nostrādā attiecībā uz vīlēm, kuras savādāk attīrīt ir diezgan grūti (Starp citu, par vīlēm - ik katram silti iesaku speciālo vīli priekš plastmasas, Šveices ražojums, var nopirkt juvelieru instrumentu veikala "Proftehinstruments" pie Centrālās stacijas laukuma). Smalkus defektus, piem. ierīvējumus un skrāpējumus no smilšpapīra, novēršu paberzējot ar vecu zobu birsti - kas ir labs maniem zobiem, noteikti neies par ļaunu modeļiem.
Odekolons (trīskāršais) labi ber tikai dekāliju "iecepšanai". Tas, bez spirta, satur arī visādas ķīmiskās smirdvielas, kas varētu neprognozējami iedarboties gan uz plastiku, gan uz špakteli un grunti, gan uz turpmāko krāsu un laku. Tīrīšanai un attaukošanai lieto izopropīlu u.c. spirtus, smagajos gadījumos - atšķaidītājus.
siluets
15:44:41 @ 07.12.2010.
Es visam esmu radis pieiet ar mieru, uz Arni neesmu nemaz dusmīgs,buti kritis azartā ,kas zin cik naudas būtu atstājis tur.
Par attaukošanu es lasīju, ka lejot lējumus tiek izmantota eļļa lai to dabūtu nost ir jāmazgā ziepjūdenī lējumi. Eļļa taču visu adgrūž. Es par to lasīju vairākos rakstos un tajā 40 gb filmu čupā ari vecis slauka lējumus ar kaut kādu draņķi augstāk minēto iemeslu dēļ.Aerogrāfa man un diez vai bus- apgūšu otiņtehniku.
carrey
16:08:02 @ 07.12.2010.
Attauko: 1) tie, kam ir fobijas un paranoija (uz tiem japāņiem filmās īpaši attiecas, austrumos tak arī pa ielām maskās staigā, baidās no kārtējās gripas sugas); 2) tie kas grib panākt perfektu krāsojumu (auto, moči utml). Es personīgi nebiju saskāries ar kaut-kādu nebūt eļļu uz plastmasas, kas traucētu to salīmēt, nokrāsot vai kaut-kā savādāk apstrādāt.
Aerografs tev būs, normāls baltkrievu instruments (CCCP laika taisīts, normāli centrēts) maksā ap Ls 30 (tanka modernā modeļa cena), kompresoru vari pats sataisīt no izgāstuvē atrastā veca ledusskapja kompresora (jāsastellē vadi un jāpieliek drānas filtrs eļļas noņemšanai no izejas). Bez aerografa gludu krāsojumu lielā platumā nepanākt, ja nu vienīgi ar baloniem, bet tas ir dārgs prieks.
Kārlis
16:50:33 @ 07.12.2010.
1. es esmu gan mazgājis ziepjūdenī gan nemazgājis - starpību es vismaz neredzu. nekādus mega eļļainos modeļus arī nav nācies likt no kuriem ģrunts krāsa notecētu nost
2. aerogrāfs ir laba štalle. es ar no sākuma ar otiņu mēģināju, bet nu tas tomēr nav tas - ar aeorogrāfu cits skats uz dzīvi. e-bajā var ik pa brīdim arī notvert labus agregātus par kapeikām. Bet vienmēr jau var sākt arī ar otiņu un tad lēnām nemanot un it kā negribot plavna pāriet uz aerogrāfu
3. kompresoru es sev pats arī no leduskapja esmu uztaisījis. kautkur te biju iepostējis ar linku uz vienu krievus saitu kur tas bija detalizēti aprakstīts. strādā prīmā.
Kārlis
17:13:20 @ 07.12.2010.
šāds aerogrāfs no tamiya ar visu sūtīšanu maksā 35 USD.
siluets
17:25:36 @ 07.12.2010.
Es jau panzerkampf.org/foruma lasīju ,ka Jums veicās ar airogrāfa salikšanu,gadus 2 regulāri ieskatījos un lasīju Jūsu debates, pēc 20 gadiem atkal nopirku pirmos modeļus. Ja, lai ari nieka tanciņi1/76 (provei paņēmu tīģeri,panteru)kvalitāte ar padomju laika modeļiem nesalīdzināma!!! Tagad likšu He 123a-1 un gribu visu izdārit pareizi, tāpēc tik daudz jautājumu par to krāsošanu.
siluets
17:52:09 @ 07.12.2010.
Sarakstos ar skalmodel tuvākajās dienās viņiem bus pievedums no tamiya.
Tad grunti labāk ņemt pūšamo, nevis ar otu klajumu?
Laku,bezkrasaino flat vai gloss , kas var patulkot-> flat, gloss nozīmi
Kārlis
18:40:07 @ 07.12.2010.
es tikai tamijas baloniņos pērku grunti. mēģināju arī reval baloniņu bet man nepatika. lēni žuva un smaķele bija krietni indīgāka.
A flat ir matētā laka, gloss spīdīgā.