Bet - kur ir atšķirība starp aerogrāfu par 12 EUR, 50 EUR, 100 EUR, 150 EUR?
aerogrāfu līdz šim esmu lietojis tikai lētā gala pa apt 15 eur. (0.3 mm). Protams krāsojot ir visādi kasjaki, bet es viņus līdzšim vairāk norakstu uz sevi - uz nepareizu spiedienu, nepareizu krāsas biezumu utml. Bet varbūt kaut kur ir arī aerogrāfa vaina jo protams, ka labas lietas nekad nemaksā lēti...
Ir jau atšķirības, galvenā droši vien ir detaļu kvalitāte. Teflona adata, kas ir gludāk nopucēta tā pat kā iekšas, lai būtu labāka krāsa plūsma. To es piemēram ļoti labi izjutu nomainot savu Sparmax, kas principā skaitās viens no labākajiem lētā gala aerogrāfiem ~50Eur, pret Iwata Eclipse ~150Eur. Nav vairs tādu problēmu kā krāsas krāšanās uz adatas galiņa vai aizsērēšanas(cloging-a). Bez problēmām padodas smalkie darbi, kas pirms tam bija diezgan problemātiski, kad krāso, krāso un pēkšņi aerogrāfs izspļauj krāsu un izveidojas nesmuka peļķe, jo atgāja vaļā kāds no tiem aizsērējumiem. Nomainīt savu veco pret dārgāku "firmas" aerogrāfu bija viens no maniem labākajiem lēmumiem.
Šeit gan jāpiebilst ka nedaudz modificējot, uzlabojot lēto aerogrāfu var dabūt labus rezultātus. Nopucējot adatu un uzliekot labākas blīves. Ja ir vēlēšanās ņemties tad pameklē youtubē viģikus.
No vītnes noraušanas nav pasargāts neviens aerogrāfs ne 12Eur ķīnietis ne 250Eur Iwata. Skrūvējot galiņu ar to ir jāapietas kā ar jēlu olu vai pat vēl maigāk, it kā ar sava paša galiņu. Labākā "recepte" varētu būt ieskrūvēt to ar pirkstiem līdz galam un pēc tam ar to atslēdziņu pievilkt par kādu pus grādu vai pat vēl mazāk.
Bet ir arī aerogrāfi kas ir imūni pret šo problēmu. Tie ir ar tā saucamajiem pašcentrējošajiem nozzliem kuri nav jāskrūvē, bet kurus vienkārši ieliek "ligzdā" un pēc tam piespiež uzskrūvējot nozzlu uzmavu. Labākie aerogrāfi ar šādiem nozzliem laikam būs vācu Harder&Steenbeck.
Vai kāds var ietekt kādus nedārgus saliekamos kitus sauszemes tehnikai? 1:72, 1:35 ? gribās salīmēt kaut ko lai pavisam neaizmirstu kā tas darās. Laika galīgi maz nopietniem modeļiem, un manā iecienītajā PSRS tehnikas 1:43 mērogā pamatā ņemos ar gatavo modeļu vīlēšanu un urbšanu utt. Bet vakarā kad mājinieki guļ - ko gan tur pavīlēsi... tāpēc meklēju ko tādu, ko var izņemt no kastītes, nokasīt lējuma defektus, salīmēt un nokrāsot. Un nepārdzīvot ka kaut kur nav fotokodinājums utt. Pagaidām vienkāršākie laikam ir Zvezda ražojumi. Varbūt ir vēl kāds virziens kur pameklēt ?
Jaunākie Zvezdas modeļi ir lieliskā kvalitātē un daudzi no tiem ir pat 2 reiz lētāki nekā RFM, Dragon, Takom, Meng utt...
Man personīgi pēdējā laikā acīs ir iekrituši Zvezdas 1/35 T-90, MSTA 2S19M2, T-14 Armata un "Terminator". Pat nezinu kur baigi piesieties šiem kitiem.
PS.Zvezdas daudzi jaunie modelīši ir Rīgas modeļu veikalā, nav pat baigi jāsūta no kaut kurienes.
Pats esmu pabeidzis Zvezdas 1/72 IS-2, uzstaisījis 1/72 ISU-152 un Tiger l, visi kopā likās ideāli, pat bez nekādiem uzlabojumiem var uztaisīt augstas kvalitātes modelīti
No dārgāka gala mani favorīti ir pēdējos gados MiniArta saržotie kiti, RFM, MENG, TAKOM, ModelCollect. Daudziem šo firmu modelīšiem pat ir iekļauts viss, sīki detalizēts interjers
Var ar jebkādu līmi pat ar superlīmi. Es stikliņus līmēju ar parasto Tamiya extra thin (nevis extra thin quick seting) un nekas man "neaizsvīst" vai "nesaduļķojas". Var līmēt arī ar superlīmi, bet tad gan tā no sākuma ir kaut kur jāizspiež un jāpagaida kamēr tvaiki izgaros, tad var klāt uz stikliņa un līmēt klāt. Ja nav vēlēšanās eksperimentēt ar superlīmi tad var protams līmēt arī ar PVA vai kādu citu līmi, kas nav uz agresīvu vielu bāzes, lai tik turas!
principā stiklotu objektu līmēšanai izmantoju italeri liquid cement līmi...lai nesāktos virsmas apsarmošanās līmejamo virsmu klāju punktoti nevis visā līmējamās virsmas profilā.kas attiecas uz superlīmēm utt.,tad labāk pirms pielīmēšanas kādu laiku paturēt(pažāvēt)un tad likt klāt,pie tam stikloto virsmu rūpīgi notīrīt,lai nepaliek pirkstu nospiedumu un citu svešķermeņu nospiedumi kuri uzsūc superlīmes kīmiskā sastāva komponentes...
Kārlis
11:55:09 @ 24.07.2017.
Ok. Paldies. paprovēšu padīrāt šķiltavas
Kārlis
16:44:35 @ 24.07.2017.
Bet - kur ir atšķirība starp aerogrāfu par 12 EUR, 50 EUR, 100 EUR, 150 EUR?
aerogrāfu līdz šim esmu lietojis tikai lētā gala pa apt 15 eur. (0.3 mm). Protams krāsojot ir visādi kasjaki, bet es viņus līdzšim vairāk norakstu uz sevi - uz nepareizu spiedienu, nepareizu krāsas biezumu utml. Bet varbūt kaut kur ir arī aerogrāfa vaina jo protams, ka labas lietas nekad nemaksā lēti...
Valdo
16:34:17 @ 25.07.2017.
Ir jau atšķirības, galvenā droši vien ir detaļu kvalitāte. Teflona adata, kas ir gludāk nopucēta tā pat kā iekšas, lai būtu labāka krāsa plūsma. To es piemēram ļoti labi izjutu nomainot savu Sparmax, kas principā skaitās viens no labākajiem lētā gala aerogrāfiem ~50Eur, pret Iwata Eclipse ~150Eur. Nav vairs tādu problēmu kā krāsas krāšanās uz adatas galiņa vai aizsērēšanas(cloging-a). Bez problēmām padodas smalkie darbi, kas pirms tam bija diezgan problemātiski, kad krāso, krāso un pēkšņi aerogrāfs izspļauj krāsu un izveidojas nesmuka peļķe, jo atgāja vaļā kāds no tiem aizsērējumiem. Nomainīt savu veco pret dārgāku "firmas" aerogrāfu bija viens no maniem labākajiem lēmumiem.
Šeit gan jāpiebilst ka nedaudz modificējot, uzlabojot lēto aerogrāfu var dabūt labus rezultātus. Nopucējot adatu un uzliekot labākas blīves. Ja ir vēlēšanās ņemties tad pameklē youtubē viģikus.
Kārlis
09:17:19 @ 26.07.2017.
Skaidrs. Paldies.
Līdzīgi jau likās. Būs tad arī man kaut, kad jāpaskatās uz kaut ko nopietnāku.
Vakar vēl piedevām remontējot lēto nozzlam norāvu vītni. Par stipru pievilkt gribēju
Valdo
11:43:16 @ 26.07.2017.
No vītnes noraušanas nav pasargāts neviens aerogrāfs ne 12Eur ķīnietis ne 250Eur Iwata. Skrūvējot galiņu ar to ir jāapietas kā ar jēlu olu vai pat vēl maigāk, it kā ar sava paša galiņu. Labākā "recepte" varētu būt ieskrūvēt to ar pirkstiem līdz galam un pēc tam ar to atslēdziņu pievilkt par kādu pus grādu vai pat vēl mazāk.
Bet ir arī aerogrāfi kas ir imūni pret šo problēmu. Tie ir ar tā saucamajiem pašcentrējošajiem nozzliem kuri nav jāskrūvē, bet kurus vienkārši ieliek "ligzdā" un pēc tam piespiež uzskrūvējot nozzlu uzmavu. Labākie aerogrāfi ar šādiem nozzliem laikam būs vācu Harder&Steenbeck.
Kārlis
12:36:12 @ 26.07.2017.
Es piegāju lietai ļoti nopietni. Un tā kā atslēdziņa ir sen pazaudēta, pievilku ar flaķenēm jo blīve bija paštaisīta un pārāk bieza
Bet nu ķīnietis jau ebejā par 1 dolāru piedāvā jaunu nozzle. tikai jāgaida mēnesi
Lauris_L
22:12:06 @ 26.07.2017.
tad jau bez maz vai lai ķīnietis uzreiz sūta visu aeru. Būs jauns un viss komplekts.
Lauris_L
22:53:36 @ 10.01.2018.
Vai kāds var ietekt kādus nedārgus saliekamos kitus sauszemes tehnikai? 1:72, 1:35 ? gribās salīmēt kaut ko lai pavisam neaizmirstu kā tas darās. Laika galīgi maz nopietniem modeļiem, un manā iecienītajā PSRS tehnikas 1:43 mērogā pamatā ņemos ar gatavo modeļu vīlēšanu un urbšanu utt. Bet vakarā kad mājinieki guļ - ko gan tur pavīlēsi... tāpēc meklēju ko tādu, ko var izņemt no kastītes, nokasīt lējuma defektus, salīmēt un nokrāsot. Un nepārdzīvot ka kaut kur nav fotokodinājums utt. Pagaidām vienkāršākie laikam ir Zvezda ražojumi. Varbūt ir vēl kāds virziens kur pameklēt ?
Kārlis
23:38:14 @ 11.01.2018.
Zvezda ir tāds budžeta klases variants. šķiet pēdējā laikā nav tik traki arī ar kvalitāti viņiem. ir protams kasjaki, bet ne tik milzīgi kā agrāk.
Tad jau ir dārgāki, bet daudz labāki ir Tamiya un Dragons (mans favorīts). Un tad jau aiziet visādi citādi brendi ar cenām vēl daudz lielākām,
Reinhards
10:52:59 @ 12.01.2018.
Jaunākie Zvezdas modeļi ir lieliskā kvalitātē un daudzi no tiem ir pat 2 reiz lētāki nekā RFM, Dragon, Takom, Meng utt...
Man personīgi pēdējā laikā acīs ir iekrituši Zvezdas 1/35 T-90, MSTA 2S19M2, T-14 Armata un "Terminator". Pat nezinu kur baigi piesieties šiem kitiem.
PS.Zvezdas daudzi jaunie modelīši ir Rīgas modeļu veikalā, nav pat baigi jāsūta no kaut kurienes.
Pats esmu pabeidzis Zvezdas 1/72 IS-2, uzstaisījis 1/72 ISU-152 un Tiger l, visi kopā likās ideāli, pat bez nekādiem uzlabojumiem var uztaisīt augstas kvalitātes modelīti
No dārgāka gala mani favorīti ir pēdējos gados MiniArta saržotie kiti, RFM, MENG, TAKOM, ModelCollect. Daudziem šo firmu modelīšiem pat ir iekļauts viss, sīki detalizēts interjers
Lauris_L
21:56:33 @ 04.02.2018.
Neliels mediju monitorings. šodienas raidījumā Province sižets par modelistiem. modernajās televīzijās gan jau arhīvā var dabūt.
Lauris_L
23:39:45 @ 15.09.2018.
Ar kādu līmi bija jālīmē stikli? lai nepaliek balti kā no superlīmes ? Redzēju, kaut kas ar PVA līmēja, tā taisnība?
Valdo
09:54:55 @ 16.09.2018.
Var ar jebkādu līmi pat ar superlīmi. Es stikliņus līmēju ar parasto Tamiya extra thin (nevis extra thin quick seting) un nekas man "neaizsvīst" vai "nesaduļķojas". Var līmēt arī ar superlīmi, bet tad gan tā no sākuma ir kaut kur jāizspiež un jāpagaida kamēr tvaiki izgaros, tad var klāt uz stikliņa un līmēt klāt. Ja nav vēlēšanās eksperimentēt ar superlīmi tad var protams līmēt arī ar PVA vai kādu citu līmi, kas nav uz agresīvu vielu bāzes, lai tik turas!
Spodris Skalže
12:40:23 @ 17.09.2018.
Caurspīdīgā epoksīda.
Es šo lietoju arī maziem lodziņiem oriģinālo detaļu vietā. Pēc krāsošanas, lai nav jānoņemas ar maskām.
egons
21:20:58 @ 07.10.2018.
principā stiklotu objektu līmēšanai izmantoju italeri liquid cement līmi...lai nesāktos virsmas apsarmošanās līmejamo virsmu klāju punktoti nevis visā līmējamās virsmas profilā.kas attiecas uz superlīmēm utt.,tad labāk pirms pielīmēšanas kādu laiku paturēt(pažāvēt)un tad likt klāt,pie tam stikloto virsmu rūpīgi notīrīt,lai nepaliek pirkstu nospiedumu un citu svešķermeņu nospiedumi kuri uzsūc superlīmes kīmiskā sastāva komponentes...